Aviva wyróżnia i wspiera rozwój 3 innowacyjnych pomysłów na start- up?y w obszarze usług finansowych

Późnym wieczorem w niedzielę 16 listopada 2014 r. zakończyła się 6 edycja 54 godzinnego maratonu dla poczatkujących przedsiębiorców Startup Weekend Warsaw # 6 FinTech.  Tematyką spotkania było zastosowanie nowoczesnych technologii i innowacyjnych pomysłów w szeroko pojętych usługach finansowych. Grupa Aviva ? która objęła wydarzenie swoim patronatem ? nagrodziła aż 3 zespoły projektowe, które zaprezentowały najciekawsze pomysły i aplikacje ułatwiające klientom korzystanie z usług ubezpieczeniowych.  

Twórcza atmosfera pracy, nowatorskie projekty i unikatowe pomysły na rozwiązania łączące świat finansów i technologii to kwintesencja tegorocznej edycji SWWAW # 6 FinTech. Wydarzenie w Warszawie zgromadziło łącznie ponad 100 programistów, developerów i początkujących przedsiębiorców z pomysłami, które mogą zmienić się w przyszłości w dochodowe biznesy. Wydarzenie warszawskie rywalizowało z 250 innymi Startup Weekendami, które w miniony weekend  odbywały się na świecie. 

Podczas Startup Weekendów każdy z uczestników może wejść na scenę i zaprezentować swój pomysł na biznes, tak aby zachęcić pozostałych do przyłączenia się do zespołu. Przez weekend uczestnicy mają czas na doszlifowanie pomysłu i wymyślenie modelu biznesowego. W piątek 14 listopada 2014 r. zaprezentowanych zostało 26 pomysłów, z czego do dalszych prac przeszło 12 najbardziej obiecujących, którym udało się zbudować zespół projektowy.

Poza inspirującą przestrzenią do pracy każdy uczestnik otrzymał dostęp do wiedzy, doświadczenia i czasu mentorów. Wśród mentorów zaangażowanych w SWWAW # 6 FinTech byli specjaliści od zagadnień finansowych, technologicznych, marketingowych oraz inwestorzy.

Nie takie ubezpieczenia straszne jak je malują.

Money Box, Help4U, Crowd Care to nowe pomysły na biznesy o tematyce ubezpieczeniowo-finansowej.

W trakcie SWWAW Aviva wyłoniła 3 pomysły, które w opinii ekspertów ubezpieczyciela biorących czynny udział w evencie były najlepiej zaprezentowanie, a także rokują największe szanse na rozwój biznesowy. Wśród nich jest Crowd Care, którego idea polega na grupowaniu firm z segmentu SME i SOHO w celu uzyskania większych zniżek na ubezpieczenia, opiekę medyczną oraz pakiety sportowe. Innymi słowy, umożliwia pracownikom małych- i mikro-przedsiębiorstw tworzenie Grup, które mogą korzystnie nabywać usługi medyczne i ubezpieczeniowe. Autorem pomysłu jest Piotr Bąbel. Nad rozwinięciem zaprezentowanej koncepcji i dopracowaniem modelu biznesowego pracował wraz z nim 5-cio osobowy zespół.

Wśród wyróżnionych jest też aplikacja z zakresu edukacji finansowej zaprezentowana pod nazwą Money Box, której pomysłodawcą jest Paweł Pacewicz. Money Box uczy dzieci (pod okiem rodziców) mądrego rozporządzania swoimi pieniędzmi oraz wyznaczania i realizacji celów finansowych. W aplikacji MoneyBox (dostępnej poprzez telefon lub stronę www) dzieci razem z rodzicami stawiają sobie oszczędnościowe cele (np. zbieram na rower) i razem je realizują. Dodatkowo zbierają punkty za gry i zadania edukacyjne obrazujące mądre praktyki finansowe. W ten sposób Money Box rozwija inteligencję finansową naszych pociech dając im lepszy start w dorosłym życiu finansowym. W trakcie SWWAW # 6 FinTech nad modelem aplikacji oraz rozwojem koncepcji biznesowej pracował ośmioosobowy zespół.

Pomysłem, który zyskał wysokie noty ekspertów jest aplikacja o nazwie Help4You, której pomysłodawcami był zespół w składzie Mariusz Szydło, Marta Cytryńska i Mateusz Kubiak. Help4You to rozwiązanie, z którego będą mogli korzystać wszyscy uczestnicy ruchu drogowego. Aplikacja oferuje poszkodowanemu lub świadkowi zdarzenia poczucie bezpieczeństwa poprzez ułatwienie i uproszczenie komunikacji z odpowiednimi służbami bezpośrednio po wypadku. W nagłej, niebezpiecznej sytuacji poszkodowani są zagubieni, zdenerwowani i nie bardzo wiedzą, co robić. Aplikacja wyręczy poszkodowanego dzwoniąc na numer alarmowy oraz wyśle lokalizacje ekipom ratunkowym. Jak sytuacja będzie już opanowana aplikacja ułatwi wezwanie pomocy Assistance oraz przeprowadzi szybko przez proces likwidacji szkody. Podczas SWWAW nad pomysłem pracował 13 osobowy zespół.

Każdy z twórców zaprezentowanych rozwiązań otrzymał od Avivy możliwość dalszej współpracy przy rozwoju projektu w Polsce.

Zwycięzcy SWWAW # 6 FinTech z pomysłem na innowacyjny system badający skuteczność działań w merchandisingu.

Sześcioosobowe Jury oraz zespół czternastu Mentorów jednogłośnie uznali Skilltelligence za najlepiej dopracowaną i biznesowo rokującą koncepcję.  Autorami pomysłu są Radosław Jeż i Łukasz Głowacz prowadzący już firmę pod nazwą Skilltelligence Nad rozwinięciem pomysłu i dopracowaniem modelu jego funkcjonowania pracował kilkuosobowy zespół uczestników spotkania, który starał się rozwinąć koncepcję biznesową pomysłodawców. Skilltelligence to platforma umożliwiająca firmom z różnych sektorów, zwłaszcza B2C, bardzo szybkie uzyskanie wiarygodnej informacji rynkowej za cenę nawet o 90% niższą w porównaniu do tradycyjnych agencji badania rynku. Rozwijany system ma się docelowo stać w dużej mierze samoobsługowy, to znaczy pracownicy firm będą mogli w prosty sposób samodzielnie konfigurować i zlecać interesujące ich badania.

Więcej informacji o samej imprezie można znaleźć na swwaw.com.


dostarczył infoWire.pl
Źródło AVIVA. Dostarczył netPR.pl
Authors
Top